Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, το σχολείο μας υλοποίησε 2 προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:
Το ένα πρόγραμμα, αφορούσε μια περιβαλλοντική δράση με θέμα “Σαν την υγειά σου έχασες και θες να την κερδίσεις μόνο με βότανα της γης θα την ξαναποχτήσεις”
Με το πρόγραμμα αυτό, μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ήρθαμε σε επαφή με ενδημικά βότανα και τα αρωματικά φυτά του νησιού μας. Μάθαμε για την φυσιολογία, μορφολογία αλλά και τις ιδιότητές τους μέσα από εισηγήσεις και βίντεο. Τα παρατηρήσαμε στο φυσικό τους περιβάλλον και πήραμε πολλαπλασιαστικό υλικό για να τα πολλαπλασιάσουμε. Εργαστήκαμε στο θερμοκήπιο πολλαπλασιάζοντας τα, αλλά και εφαρμόσαμε διάφορες καλλιεργητικές τεχνικές όπως κλαδέματα, μεταφυτεύσεις, κορυφολογήματα. Μέσα από συζήτηση με ειδικούς συνειδητοποιήσαμε την σημαντικότητα και τη σπουδαιότητα των βοτάνων και των αρωματικών φυτών καθώς και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες. Εργαστήκαμε ατομικά αλλά και σε ομάδες, αλληλοεπιδράσαμε με μαθητές άλλων σχολείων και με την τοπική κοινωνία. Τέλος, παρουσιάσαμε τη δράση μας σε άλλα σχολεία!
Το δεύτερο πρόγραμμα, αφορούσε ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο
«Ο,ΤΙ ΦΑΜΕ ΚΙ Ο,ΤΙ ΠΟΥΜΕ- ΕΝΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ»
Υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος: Ιωάννα Λιζάρδου, κοινωνική λειτουργός, ΠΕ 30
Η Νάξος είναι το μεγαλύτερο και το πιο εύφορο νησί των Κυκλάδων.
Φημίζεται για τις υπέροχες παραλίες, τα έφορα εδάφη της και το πολύ νόστιμο φαγητό της. Άξιοι άνθρωποι κρατούν ζωντανή την κουζίνα τους, μαγειρεύοντας με τα αγαθά που παράγει ο τόπος τους.
Υλοποιήσαμε το εν λόγω πρόγραμμα, επιθυμώντας να φέρουμε σε επαφή τους μαθητές μας με την παραδοσιακή κουζίνα του αρχιπελάγους, μέσω της δημιουργικότητας και της αλληλεπίδρασης με τους ανθρώπους και τα υλικά του τόπου μας, δίνοντας έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις, με αφορμή την ενασχόληση με την τέχνη της παραδοσιακής μαγειρικής.
Παράλληλα επιδιώξαμε την κατανόηση των βασικών παραμέτρων υγιεινής και κανόνων ασφάλειας κατά την προετοιμασία του φαγητού, την ανάπτυξη δεξιοτήτων υπευθυνότητας και την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και δεξιοτήτων για την επίλυση προβλημάτων , την ορθής χρήσης εργαλείων, προμήθειας, την εξάσκηση στις καλές πρακτικές της βιώσιμης κουζίνας και της ανακύκλωσης και τέλος την εκπαίδευση στην έννοια του food waste (μείωση κατασπατάλησης τροφίμων.
Καθ΄ όλη της διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές προχώρησαν σε γνωριμία, συλλογή και προμήθεια τοπικών πρώτων υλών, εμβάθυναν στην έννοια και τις πρακτικές της τοπικής οικονομίας και παραγωγής και εκπαιδεύτηκαν βιωματικά στην κατανόηση κειμένων συνταγών, ενώ ταυτόχρονα εξασκούνταν σε μαθηματικές έννοιες και πράξεις, προκειμένου για το ζύγισμα υλικών και τις αναλογίες τους, ενώ πειραματίστηκαν σχετικά με τις φυσικές και χημικές ιδιότητες κάθε υλικού στο πεδίο της μαγειρικής τέχνης.