2023-2024

Το σχολικό έτος 2023-2024, το σχολείο μας συμμετείχε σε 3 προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων.

Το πρώτο, αφορούσε ένα Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα το φυτό της Χαρουπιάς και είχε ως τίτλο “Χαρουπιά, το δέντρο που αντιστέκεται, το δέντρο που συμβάλλει”.

Με την υλοποίηση του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος οι μαθητές/τριες μας, μέσα από τη μελέτη του δέντρου της χαρουπιάς συνειδητοποίησαν την σημαντικότητα της σχέσης ανθρώπου και περιβάλλοντος, ευαισθητοποιήθηκαν και κατανόησαν την αξία της διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος.

Οι στόχοι του προγράμματος μας επιτεύχθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους.

Έτσι, οι μαθητές/τριες:

  • Μέσω της παρατήρησης, έμαθαν βασικά στοιχεία της μορφολογίας του φυτού και μέσω της εργασίας τους στο θερμοκήπιο, απέκτησαν δεξιότητες στον πολλαπλασιασμό του φυτού με διάφορες μεθόδους παρατήρησης και καταγραφής της πορείας των νέων φυτών.
  • Με βίντεο και αφηγήσεις γνώρισαν την αξία του φυτού στο βάθος της ιστορίας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.
  • Με την αλληλεπίδραση με ανθρώπους της τοπικής κοινωνίας και μέσα από τις αφηγήσεις τους, μάθανε για την πορεία και την αξία του φυτού στο νησί τους.
  • Για την αξία και τη συμβολή του στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αντιπυρική του δράση, ενημερώθηκαν από αξιωματικό της πυροσβεστικής υπηρεσίας Νάξου.
  • Τη διατροφική αξία του φυτού, την έμαθαν στην κουζίνα καθώς παρασκεύασαν πραλίνα σε διάφορες συνταγές με βάση το αλεύρι του χαρουπιού.
  • Με τη συμμετοχή τους σε κοινά εργαστήρια με τους μαθητές του ΕΠΑΛ, αλλά και σε διαδικτυακές συναντήσεις με άλλα σχολεία, εργάστηκαν ομαδικά, συνεργάστηκαν, αλληλεπίδρασαν.
  • Με την συμμετοχή και παρουσίαση από τους ίδιους του προγράμματος σε διαδικτυακές συναντήσεις, πρόβαλαν τον εαυτό τους, κατέκτησαν δεξιότητες παρουσίασης και μέσα από την όλη αυτή δράση τονώθηκε η αυτοπεποίθησή τους και η αυτοεικόνα τους.

Ακολουθεί η παρουσίαση του προγράμματος

https://www.emaze.com/@ALLWQOFRF/virtual-school

Το θέμα του δεύτερου περιβαλλοντικού προγράμματος «Πινέζες στον χάρτη: το ΕΝΕΕΓΥΛ ΝΑΞΟΥ ταξιδεύει και συστήνει το νησί του για έναν αειφόρο τουρισμό»

είναι η γνωριμία των μαθητών με την πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική ιστορία της Νάξου. Παράλληλα, βασικό σημείο του προγράμματος αποτελεί η δημιουργία μιας συνεργασίας σχολείων μέσω του οποίου οι μαθητές θα γνωρίσουν άλλους τόπους και θα παρουσιάσουν οι ίδιοι το νησί τους στο πλαίσιο ανάπτυξης ενός εναλλακτικού τουρισμού.

Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω στόχοι:

  1. Συμμετοχή στη διαδικτυακή δράση “Ο τόπος μου”, στόχος της οποίας ήταν η συνεργασία με σχολεία από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας με σκοπό να προβάλουν τον τόπο τους και να επικοινωνούν μεταξύ τους. Ειδικά, στη δράση έλαβαν μέρος το ΕΝΕΕΓΥΛ Νάξου, τα τμήματα ένταξης του Γυμνασίου Πηγαδίων Καρπάθου, του 6ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου και του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Πραγματοποιήθηκαν τρεις συναντήσεις.
  2. Επισκέψεις στα παραδοσιακά χωριά: Απείρανθος, Φιλώτι. Χαλκί, Δαμαλάς καθώς και σε μουσεία και εργαστήρια αυτών.
  3. Περίπατοι σε πεζοπορικές διαδρομές του νησιού.
  4. Επίσκεψη του ΚΔΑΠ Νάξου στο σχολείο μας για τη δημιουργία χειροτεχνιών σχετικών με τα έθιμα των Αποκριών.

Τα «Τεχνάσματα Ψυχής», το πολιτιστικό πρόγραμμα, συνδέει τη δημιουργική έκφραση με την

ψυχικήυγεία.Οιμαθητές/τριεςείχαντηνευκαιρίαναγνωρίσουνποικίλεςτέχνες

(μουσική, φωτογραφία, ζωγραφική) μέσω των οποίων εξέφρασαν τα συναισθήματα

καιτιςσκέψειςτουςμεδημιουργικότρόπο.Παράλληλα,συμμετείχανσεποικίλες

δραστηριότητεςπουενίσχυσαντημεταξύτουςσυνεργασίακαιομαδικότηταμέσω

της δημιουργικής ενασχόλησης με τις τέχνες.